نقشه راه مرکز پت سی تی خاتم جهت صیانت از بیماران در برابر بیماری کرونا

چندی است که کشور عزیزمان ایران، میزبان مهمان ناخوانده ای به نام کرونا(COVID-19) است که با شیوع آن زندگی در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار گرفته است. در این میان، عموم مردم با نگرانی­­هایی ناشی از چگونگی برخورد با این بیماری مواجه شده اند و این مهم ممکن است بر سلامت جسمی و روانی افراد جامعه تاثیر بگذارد.

در میان این افراد، بیمارانی وجود دارند که سلامت آنها در گرو انجام روش­­های تشخیصی به موقع و پیشرفته نظیر پت سی تی (PETCT) است تا ضمن به تصویر کشیدن وضعیت دقیق تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی آنها، راهنمای مناسبی جهت انتخاب موثرترین روش درمانی نزد پزشک معالج محسوب شود.

این در حالی است که چگونگی حفظ بهداشت و سلامت فضای فیزیکی، دستگاه­­های انجام اسکن و نیروی انسانی(اعم از پزشک، تکنسین و غیره) و پاکسازی محیط از آلودگی­­های ویروس کرونا در صدر دغدغه­­ های مراجعین قرار دارد. به طوری که می­­تواند به عنوان عاملی بازدارنده در جهت پیگیری امور مرتبط با سلامت فرد قرار بگیرد و در مواردی حتی با از دست رفتن زمان، راه را برای دریافت نتیجه مناسب دشوار نماید.

مرکز PET/CT خاتم با مدنظر قراردادن کلیه نگرانی­­های موجود، نقشه راهی را در دستور کار خود قرار داده است که جهت تنویر افکار مردم و پزشکان متخصص، به تشریح جزییات آن می پردازیم.

مرکز PET/CT خاتم، در ابتدای ورود بیماران و همراهان علاوه بر ارایه محلول ضدعفونی دست، تجهیزات لازم از جمله ماسک، دست­­کش، لباس­­ و کاور کفش یک بار مصرف را در اختیار مراجعین قرار می­­دهد تا ضمن پوشش مناسب، محافظتی خاص جهت پیشگیری از آلودگی احتمالی به ویروس کرونا و انتقال آن به بیمار ایجاد نماید. اما در پی اعمال سیاست­­های جدید این مرکز نسبت به صیانت و حفاظت مراجعین از بیماری­­های واگیردار، چیدمان تجهیزات سالن انتظار از جمله مبلمان و میزها به گونه­­ای تغییر یافته است که میان محل نشیمن هر بیمار با بیمار کناری به طور حداقل 5/1 متر فاصله وجود داشته باشد و کل فضای بخش به طور منظم هر دو ساعت یک­­بار مورد ضد عفونی قرار می­­گیرد. در همین راستا، کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، تکنسین و غیره ضمن فراگیری آموزش­­های لازم مبتنی بر دستورالعمل کشوری پیشگیری از ویروس کرونا جدید، مجهز به پوشش مخصوص شامل گان­­های یک­­سره، ماسک و دست­­کش هستند و با در اختیار داشتن کارت هویت(ID CARD) و بدون لمس حتی کلیدهای روشنایی و دستگیره­­ های در، اقدام به انجام امور مرتبط با بیماران می­­نمایند.

هم­­چنین مرکز PET/CT خاتم با درک این مهم که بیماران مراجعه کننده به این مکان به دلایل دارابودن شرایط خاص از نظر سلامتی از احتمال بالاتری نسبت به ابتلای به بیماری کرونا برخوردارند، موارد بهداشت و ایمنی را با ضریب بالایی مورد هدف قرار داده است. به طوری که پوشش کلیه دستگاه­­های مورد استفاده برای هر بیمار به طور جداگانه مورد تعویض قرار می­­گیرند و هم­­گام با این اقدام، تخت­­های این مرکز قبل از پذیرش بیمار با ملافه­­ های یک­­بار مصرف پوشانده می­­شوند و پس از اتمام کار، ضمن دور ریختن و معدوم سازی کلیه کاورها، فضای اتاق مورد استفاده، ضدعفونی می­­شود. در این مرکز، حتی پریزهای برق نیز با کاور مخصوصی پوشانده شده­­اند و در عمل همه چیز به طور هوشمند و بدون تماس فیزیکی کنترل و مورد استفاده قرار می­­گیرند.

پروتکل بهداشت و تامین امنیت بیماران در برابر کرونا ویروس در مرکز PET/CT خاتم با دقت بسیار بالایی دنبال و به روزرسانی می شوند. به عبارتی نگرانی­­ها و مخاطرات احتمالی ناشی از انتقال بیماری کرونا در مرکز PET/CT خاتم با به کارگیری تدابیر هوشمندانه و امن در پایین ­­ترین سطح موجود قرار دارد و بیماران می­­توانند با خاطری آسوده جهت انجام پروسه های تشخیصی به این مرکز مراجعه فرمایند.

نویسنده: پریسا خسروداد

مجلات و نشریات

اطلاعات تماس

02192002202

info@petctkhatam.ir

آدرس: خيابان وليعصر، بالاتر از بلوار ميرداماد، خيابان رشيد ياسمي، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي خاتم الانبياء(ص)